We willen graag dat onze huurders een onbezorgde campervakantie hebben. Daarom vragen we iedereen om goed voorbereid kennis te nemen van al onze informatie op deze website. Onderstaand hebben nog eens een aantal bijzondere wetenswaardigheden op een rij gezet.
Bezichtiging van onze camper is mogelijk, alleen wel graag even van te voren bellen. Belangrijkste reden hiervoor is dat – zeker in het huurseizoen – onze camper onderweg kan zijn, of dat de camper er even niet is vanwege reparatie of onderhoud
Dus bel even en wij maken met alle plezier even tijd voor jullie vrij om de camper te laten zien en jullie vragen te beantwoorden.
Huurperiode
Van 1 juni tot en met 30 september is de standaard huurperiode 7 dagen en van zaterdag tot zaterdag. In de periode van 1 oktober tot en met 31 mei is de wisseldag flexibel. De wisseldag kan dus op elke dag behalve de zondag zijn.
Minimale huurperiode
De minimale huurperiode tijdens het voorseizoen (juni en september) en het hoogseizoen (juli en augustus) is (een veelvoud van) één week. Gedurende de rest van het jaar is het ook mogelijk om minder dan een veelvoud van meerdere weken te boeken. Minimaal aantal dagen in het laagseizoen (van 1 oktober tot en met 31 mei) is een minimale huurperiode van vier dagen. Als je de gewenste periode invoert op de detailpagina van de reservering, dan ziet je wat de minimale huurperiode is. Ophaaldatum en Retourdatum zijn in de agenda vet gedrukt
Wij vragen om de huursom in 2 delen te betalen:
Betaling is alleen per bank mogelijk. Hiervoor bieden wij de mogelijkheden om met iDeal en/of creditkaart te betalen
De borg bedraagt € 1.000,-. De borg dient (uiterlijk) op de ophaaldag zelf te worden voldaan middels een betaalverzoek via Tikkie. Je mag deze ook vooraf storten op rekeningnummer NL33TRIO0390990051 ten name van A.L.R.M. Haex onder vermelding van je naam en Boeking ID.
Indien er geen schades of meerkilometers zijn, krijg je binnen 1 week na het terugbrengen van de camper de betaalde borg weer terug.
Als er schade is opgetreden kan het soms langer duren, omdat eerst het schadebedrag dan bepaald moet worden.
Als je ‘last minute’ geboekt hebt, binnen 4 weken voor vertrekdatum, dan dien je de volledige huursom + waarborgsom ineens te voldoen. Hiervoor sturen wij een mail met bevestiging en betaalverzoek.
Legitimatie bij ophalen
Bij het ophalen van de camper dien je ook je rijbewijs en paspoort of identiteitsbewijs mee te nemen. Vergeet dit a.u.b. niet, anders kunnen we je de camper niet meegeven. Wij maken een digitale scan van deze documenten. Deze worden vernietigd na de huurperiode met de retourstorting van de borg.
De ‘wisseldag’ van de camper is in het hoogseizoen op zaterdag. Zeker in het hoogseizoen zijn de wisseldagen drukke dagen voor ons, maar uiteraard proberen we iedereen zo snel mogelijk op vakantie te laten gaan.
Ophaaltijd
De ophaaltijd zal vrijwel altijd in de middag zijn. We proberen dit altijd rond 14.00 uur te plannen. Maar we zijn daarbij afhankelijk van het terugbrengen van de camper door de vorige huurder. Tussen terugbrengen en ophalen dienen we de camper schoon te maken en de inventarisatie eventueel aan te vullen. Dus als het wat later wordt vragen we daar begrip voor. We zullen je altijd laten weten of we de afgesproken tijd halen of overschrijden.
Terugbrengen
Terugbrengen is altijd in de ochtend van de wisseldag en uiterlijk om 10.00 uur, maar meestal kan het ook op de middag/avond ervoor. Bij het eerder terugbrengen vragen wij jullie om dit in overleg met ons te doen. Zodra de camper terug is, prepareren wij deze weer voor een volgende klant.
Zoals gezegd: wij brengen je tijdig op de hoogte van de voor jullie geldende tijden. Meestal bellen we je even of het eerder of later wordt. Wil je zelf de camper later ophalen of eerder terugbrengen? Bel ons even!
Door onze ‘planning’ willen wij ervoor zorgen dat we voldoende tijd en aandacht voor iedereen hebben.
Bij het ophalen van de camper zullen wij u uitgebreid uitleg doen van de werking van de camper. Dit doen wij aan de hand van een handleiding, die je ook uitgeprint meekrijgt van ons. Houdt er rekening mee dat het ophalen + uitleggen ongeveer een uur duurt.
Ook leggen we eventuele gebreken en schades vast op het ‘Uitgifteformulier’ en controleren we volledigheid van de Inventarislijst.
Bij het ophalen heeft de camper:
Bij het terugbrengen controleren we allereerst of jullie alle eigendommen weer hebben meegenomen. Uiteraard controleren we ook of er geen nieuwe schades zijn ontstaan en uiteraard of de camper (bezem)schoon is etc.
Bij het terugbrengen we verwachten we ook:
Dit leggen we dan weer vast op het ‘Innameformulier’. Op deze manier proberen we direct bij het terugbrengen duidelijkheid te krijgen over de verdere afhandeling.
Kun je niet verder rijden door motorische pech of lekke band: bel dan het noodnummer op de groene kaart. Informeer ons ook, zodat wij het ook weten.
Als er een lampje op het dashboard gaat branden: stop dan direct op de eerste de beste parkeergelegenheid en bel ons voor overleg.
Storingen aan het camperdeel
Bel ons eerst om te proberen het probleem samen op te lossen. Lukt dat niet, kan het zijn dat wij u adviseren om naar een camper/caravanbedrijf bij u in de buurt te gaan om te proberen het daar op te lossen.
Kosten bij reparaties in verband met pech, lekke band en/of storingen aan het camperdeel is het volgende van toepassing:
Mocht er schade optreden dien je ons hiervan direct op de hoogte te brengen. Maak duidelijke foto’s van de schade aan de camper.
Is er ook een tegenpartij betrokken bij het ontstaan van de schade: maak dan ook duidelijke foto’s, ook van eventuele schade bij de tegenpartij. Vul dan ook altijd een Europees Schadeformulier in.
Bij twijfel: wij zijn in geval van schade ook buiten kantoortijden telefonisch bereikbaar voor pech en/of storingen. Bel dus gerust. Via de mail of via WhatsApp (op ons vaste nummer) zijn we ook te bereiken.